دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 مرداد 1395 - 12:48

تقوی: استعداد امامان جمعه در انجام وظیفه خطیرشان یکسان نیست/ رضایت عمومی مردم ملاک است

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: نماز جمعه جریان جوشان جامعه برای تقابل با جریان فرهنگی است.
کد خبر : 105091

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا به نقل از ایسنا، حجت الاسلام سید رضا تقوی در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در ارومیه گفت: نماز جمعه یک تریبون جوشان و تاثیرگذار است که نظام را در برابر تهاجمات فرهنگی ایمن کرده و برکات اسلام را در جامعه اسلامی جاری می سازد.


وی با اشاره به اینکه فریضه عبادی سیاسی نماز جمعه در بیش از 850 شهر کشور برگزار می‌شود، گفت: مجموعه کارکنان این نهاد بیش از 40هزار نفر است که با همراهی امامان جمعه باشکوه تمام در سراسر کشور برگزار می‌شود.


تقوی با بیان این نکته که استعداد امامان جمعه در انجام وظیفه خطیرشان یکسان نیست، ادامه داد: رضایت عمومی مردم ملاک سنجش میزان توانایی آنان است که تأثیرگذاری بیشترشان در جامعه بیان توانایی آنها است.


وی افزود: بیان محکم در عین سادگی و قابل فهم بودن از جمله الزامات در عملیاتی کردن خطبه‌ها و جاری ساختن آثار آن در جامعه است.


رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور تصریح کرد: نهاد نماز جمعه یکی از ارگان‌های فرهنگی جامعه محسوب می‌شود و برای عملیاتی کردن فرهنگ اسلام توسط این نهاد لازم است تمام نهادهای دولتی حمایت‌های لازم را انجام دهند.


وی اضافه کرد: تهاجم فرهنگی برنامه‌ریزی شده‌ای که ملت ما در برابر آن قرار گرفتند تلاش جدی دولت و دستگاه‌های فرهنگی را می‌طلبد.


تقوی داشتن تحصیلات حوزوی و دانشگاهی را برای امام جمعه یک امتیاز عالی شمرد و گفت: داشتن تحصیلات دانشگاهی ملاک انتخاب نیست و شرایط بیشتری برای این مسئولیت خطیر مورد نیاز است.


رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور خاطرنشان کرد: ائمه‌ جمعه شیعه و سنی وحدت بسیار خوبی دارند و در جهت توسعه فرهنگ و جلوگیری از نفاق در تعامل با یکدیگر هستند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته